To show the organization of the course that includes this module, follow this link Course organization
1°anno 2°semestre LM |
To view lesson hours, consult
click in order to view the timetable here
This course provides an introduction to the tutorship methods and instruments , with a particula emphasis on the tutorship in the clinical contexts.
Tutorship, Setting
Definition and characteristics of tutorship
Different roles: coach, tutor, counsellor, mentor
Tutorship in the organization context: learning organization, newly-recruited training, skills mapping
Tutorship in the clinical context
Tutorship methods
Briefing/debriefing
Structured feedback
Reflexive lab
Journal
Portfolio
Reference books | |||||
Author | Title | Publisher | Year | ISBN | Note |
Fraccaroli, F. | Apprendimento e formazione nelle organizzazioni. | Il Mulino. Milano. | 2007 | ||
Lipari, D. & Valentini, P. | Comunità di pratica in pratica | Edizioni Palinsesto. Roma. | 2013 | ||
Maioli S, Mostarda M | La formazione continua nelle organizzazioni sanitarie - Tra contributi pedagogici e modelli operativi | McGraw-Hill. Milano | 2008 | ||
Zannini L. | La tutorship nella formazione degli adulti uno sguardo pedagogico | Milano: Guerrini Scientifica | 2009 | ||
Knowles, M., Holton, E.F. & Swanson, R.A. | Quando l'adulto impara. Andragogia e sviluppo della persona. (Edizione 9) | Franco Angeli. Milano | 2008 |
Oral exam.
© 2002 - 2021
Verona University
Via dell'Artigliere 8, 37129 Verona |
P. I.V.A. 01541040232 |
C. FISCALE 93009870234