I laboratori professionalizzanti anticipano le esperienze di tirocinio al fine di far acquisire allo studente in contesti protetti abilità tecnico-pratiche,(con l’utilizzo di simulatori) organizzative, relazionali e di problem solving attraverso casi scritti o role-playing con operatori simulati. Tutto ciò ha anche lo scopo di ridurre l’impatto emotivo nel provarsi in situazioni reali ma anche di garantire eticità e sicurezza ai pazienti. Inoltre, il laboratorio, offre l’opportunità allo studente di allenarsi nell’ applicare i principi teorici alla pratica clinica. L’attività di laboratorio si svolge in ambienti attrezzati con piccoli gruppi di studenti guidati da un tutor o conduttore esperto ed è un requisito indispensabile per l’attività di tirocinio.
The essential skills in the third year are: techniques (such as immobilization of the traumatized person, ...), assessment and clinical thinking (9in a person with heart and respiratory problems, Head injury..), safety ( i.e. the safe management of drug therapy in intensive care units), professional communication (nursing clinical hand-over and role-playing) , organization and planning of the nursing care, evidence based nursing approach.
Reference books | |||||
Author | Title | Publisher | Year | ISBN | Note |
Saiani L., Brugnolli A. | Trattato Cure Infermieristiche | Idelson Gnocchi | 2020 |
At the end of the course year, the teacher will formulate the "approved" judgment on the examination report, taking into account the regular (100%) and certified attendance of the student to the laboratories, with any possible recovery of absences and gaps in the individual skills.
© 2002 - 2021
Verona University
Via dell'Artigliere 8, 37129 Verona |
P. I.V.A. 01541040232 |
C. FISCALE 93009870234