Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Vicenza)

Professional Laboratories (1st year)

Course code
4S000104
Name of lecturer
Enrica Cecchin
Coordinator
Enrica Cecchin
Number of ECTS credits allocated
1
Academic sector
MED/48 - NURSING IN NEUROPSYCHIATRY AND REHABILITATION
Language of instruction
Italian
Period
FISIO VI 1^ ANNO - 1^ SEMESTRE, FISIO VI 1^ ANNO - 2^ SEMESTRE

Lesson timetable

Go to lesson schedule

Learning outcomes

Descrivere posture e movimenti di tutti i distretti utilizzando la terminologia adeguata. Utilizzare procedure di osservazione e valutazione per descrivere la postura e il comportamento motorio di soggetti sani e non nell’arco delle diverse età cronologiche, identificando alterazioni posturali e di movimento. Acquisire la capacità di raccogliere, selezionare e interpretare i dati utili alla formulazione di ipotesi di diagnosi funzionali attraverso l’individuazione di menomazioni strutturali e funzionali, limitazioni delle attività e restrizione alla partecipazione. Eseguire l’allineamento posturale della persona nei diversi decubiti, facilitare la persona nei cambi posturali, nei trasferimenti e nella deambulazione utilizzando, ove necessario gli ausili appropriati e applicando le norme di ergonomia secondo la normativa vigente. Effettuare la mobilizzazione dei distretti articolari rispettando la fisiologia articolare, utilizzando le prese corrette e rispettando le norme di ergonomia.

Syllabus

The laboratory provides students with the fundamental concepts to perform the movements, postural transitions, transfers and patient positioning, observing safety standards and ergonomic principles.
The expected learning outcomes are:
KNOWLEDGE
- know the ergonomic principles to prevent risks related to manual handling of patients
- know the techniques of execution of the postural passages and transfers and the most effective outlets
- know the elements to be evaluated to choose the movement to be carried out
- know the patient handling aids (wheelchair, high sliding sheet, transfer board, etc.)
SKILLS
- prepare the appropriate setting to move and / or posture the patient
- choose and execute with precision manual movements, transfers and positioning of the patient observing the rules of hygiene, safety and ergonomic principles
- provide the patient with the correct information during handling using an appropriate language (communication skills).

Reference books
Author Title Publisher Year ISBN Note
ORGANIZZAZIONE MONDIALE DELLA SANITA' ICF Classificazione Internazionale del Funzionamento della Disabilità e della Salute Erickson 2001 92 4 154542 9

Assessment methods and criteria

The exam is a simulated practical test.

STUDENT MODULE EVALUATION - 2017/2018






© 2002 - 2019  Verona University
Via dell'Artigliere 8, 37129 Verona  |  P. I.V.A. 01541040232  |  C. FISCALE 93009870234
Statistics  |  Credits